Kozma Ferenc Általános iskola - Iskolánk

Oldal betöltése ...


Navigáció

Iskolánk

„Mentõl mûveltebb, civilizáltabb és erkölcsösebb egy nemzet,

annál jobb dolga van annál a nemzetnél a gyermeknek.”

/Klebelsberg Kuno/

 

Az iskola neve:           Baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola   KLIK 068005

Címe:                          2471 Baracska, Templom utca 19.

Telefon; fax:                22/ 454-004

E-mail:                        kozma.iskola@gmail.com

 

Az intézmény irányító és fenntartó szerve:

Klebelsberg Intézményfenntartó Központ

1051 Budapest, Nádor u. 32.

 

Dunaújvárosi Tankerületi Központ

DunaújvárosTáncsics Mihály utca 1/a.

 

Az irányító szerv vezetõje: Hajnal Gabriella  elnök

Tankerületi igazgató: Kalamán Ferencné

Az intézmény illetékességi és mûködési területe:

A tankerület településeinek közigazgatási területe, illetve szabad férõhely függvényében más települések közigazgatási területe

Az intézmény tevékenysége

Az intézmény alaptevékenysége:

A 2011.évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésrõl 4.§. (1) bekezdése alapján az intézmény köznevelési feladatot lát el. Az általános iskolában általános mûveltséget megalapozó nevelés és oktatás folyik. Az intézményben a tanuló felkészül az érdeklõdésének, képességének és tehetségének megfelelõen középiskolai, illetve szakiskolai továbbtanulásra és a pályaválasztásra, valamint a társadalmi beilleszkedésre.

Alapítás éve:  1949.

Jelenleg a tanulócsoportok száma:     9

Napközis /tanulószobai csoport száma: 2/1

Igazgató: Schaffer Ferencné

 

Kozma Ferenc szobra az iskola udvarán

 

HELYZETELEMZÉS

Baracska község Budapest és Székesfehérvár között félúton helyezkedik el, 10 km-re a Velencei-tó partjától, Fejér megyében, a Váli-völgyben.

Területe: 42,22 km2

Lakóinak száma: közel 2681 fõ  fõ (2014)

Az utóbbi évtizedben sokat fejlõdött az infrastruktúra. Szinte minden házban van telefonvonal, és gázvezeték. 2000 májusában megtörtént az egészséges ivóvízzel való ellátás, valamint 2003 decemberében befejezõdött a szennyvízhálózat kiépítése is. Folyamatos az út és járdaépítés. A község központi részén található a Faluház, mely egyre jobban szolgálja a lakosság igényeit.

Két egészségügyi körzet mûködéséhez, két orvosi rendelõ, fogorvosi rendelõ, védõnõi szolgálat és gyógyszertár szolgál.

A Baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola a község egyetlen iskolája.

Az intézményünket 1949-ben alapították a két egyházi (katolikus és református) iskolából. 1962-tõl a nagyhalmi iskola is a baracskai épületbe költözött. 1991-ben készült el legújabb épületünk. 1993-ban vettük fel Kozma Ferenc nevét, aki az 1848-49-es forradalom és szabadságharc leverése után községünkben talált menedéket, majd a magyar lótenyésztés újjászervezésével vívott ki magának elismerést.

Az intézmény épülete 4 épületegységbõl áll, szép parkosított környezetben található, rengeteg fa és díszcserje veszi körül.

A legrégebbi szárnyrész a század elején épült, 1997-ben került felújításra. A másik két épület 1978-1991 között épült.

A nevelõ-oktató munka 13 tanteremben és 1 tornaszobában folyik, melyekhez 1 kémia-fizika szertár, 1 könyvtárszoba és két fejlesztõszoba kapcsolódik. Az 5-8. osztályokban kabinetrendszer mûködik. Testnevelés órákon tanulóink Baracska Község Önkormányzatának tulajdonában levõ mûfüves pályát használják.

A napközis és menzás gyermekek az ebédlõben étkeznek. A tálalás helyben történik, a konyhát vállalkozó tartja fenn és mûködteti.

Az iskolában központi fûtés szolgáltatja a meleget.

Óriási probléma, hogy nem rendelkezünk olyan belsõ térrel, ahol megtarthatnánk az iskolai rendezvényeket. Szükség esetén helyet kapunk a Faluházban. Ballagás, évzáró elõtt izgulunk a szép idõért.

Az épületegyüttest a község tulajdonát képezõ hatalmas park veszi körül, melyet testnevelés és környezet órákon, szabadidõs tevékenységek alkalmával használhatunk.

A gyerekek biztonsága érdekében szeretnénk az épületek közvetlen környékét, melyet a tanulók rendszeresen használnak, bekeríteni.

 

 

„Félig sem olyan fontos az, amit tanítunk gyermekeinknek, mint az, hogy tanítjuk.

Amit az iskolában megtanultunk, annak nagy részét elfelejtjük, de a hatás, melyet

egy jó oktatási rendszer szellemi tehetségeinkre gyakorol, megmarad.”

(Eötvös József)

 

Küldetésnyilatkozat

Olyan iskolát szeretnénk, mely képes alkalmazkodni a változó, olykor kedvezõtlen feltételekhez, tudja állni a versenyt a környezõ nagy iskolákkal.

Arra törekszünk, hogy minden egyes gyermekhez megtaláljuk az utat. Célunk egy olyan iskola megteremtése, melynek légköre ösztönzõen hat gyerekre, felnõttre egyaránt.

Tanulóinkra elsõdlegesen a család, a környezet adottságai és a barátok gyakorolnak igen nagy hatást. Ezek a hatások alakítják a gyermek tanuláshoz, tudáshoz való viszonyát. Az iskola feladata, hogy pedagógiai eszközökkel mozgásba hozza a meglévõ adottságokat, valamint ne hagyja azokat kialudni az iskoláskor egyik szakaszában sem!

Kiaknázható lehetõségeink:   az iskolai célrendszer,

tananyagstruktúra, a követelményrendszer,

szervezeti felépítés,

módszertani kultúra,

tanárok személyi varázsa.

 

Iskolánkban a tankötelezettség teljesítését szolgáló, az általános mûveltséget megalapozó nevelés-oktatás folyik. A tanuló az érdeklõdésének, képességének és tehetségének megfelelõen felkészül a középiskolai, illetve a szakiskolai továbbtanulásra, valamint a társadalomba való beilleszkedésre.

Évfolyamok száma: 8.

Az iskolai követelmények teljesítését bizonyítvány igazolja.

Az angol és a német nyelv normál szintû oktatása engedélyezett. Minden tanulónak lehetõséget adunk, hogy megalapozza idegen nyelvi ismereteit.

Szakértõi és rehabilitációs bizottság javaslata alapján ellátjuk a sajátos nevelési igényû tanulók integrált nevelését, oktatását.

A tanulók szociális helyzetébõl és fejlettségébõl eredõ hátrányok ellensúlyozása céljából fejlesztõ foglalkozásokat tartunk. Egyre nagyobb teret engedünk a kooperatív tanulási technikáknak, projektmódszernek.

Az iskola szabadidõs tevékenysége rendkívül gazdag. Nevelõtestületünk törekszik arra, hogy gyermekeink szabadidejükben együtt legyenek, s színvonalas foglalkozások során fejleszthessék képességeiket.

A következõ években szeretnénk folytatni az eddig kialakított, jól mûködõ hagyományos tevékenységeinket.

Iskolánk küldetése, hogy magas szintû nevelõ-oktató tevékenységével lehetõséget biztosítson a tankötelezettség színvonalas teljesítésére.

Célunk, hogy diákjaink érett és autonóm személyiségként jussanak el a gyermekkortól a felnõttkor kezdetéig. Rendelkezzenek azokkal a képességekkel és készségekkel, amelyek alkalmassá teszik õket arra, hogy a magyar társadalom számára hasznos emberekké váljanak. Képesek legyenek az állandó, folyamatos önképzésre és tudjanak alkalmazkodni a kor gyorsan változó követelményeihez. Jellemezze õket kreativitás, jó konfliktus tûrés és siker központúság.